fredag 20. mars 2009

Reklameprosjektet


For noen uker siden fikk vi i oppgave å lage en reklame for Sandvika vgs, som var rettet mot nye elever. Jeg kom på gruppe med Johannes, Eskil, Alexander og Stine, og alle hadde ideer til hvordan vi kunne gjøre reklameprosjektet helt fra starten av. Første dagen gikk med på en brainstorming og gjennomtenkning av hvordan vi skulle gjøre ting.

Den andre dagen, altså uken etter, begynte vi med filmingen. VI fikk hele dagen på oss, og jeg mener selv at vi brukte den svært godt. Vi fikk gjort unna all filmingen den dagen, og til og med startet å redigere store deler.

Vår film handler om en gutt som går rundt på skolen og finner fram til de ulike stedene på skolen. Vi valgte å prioritere enkelte ting i filmen og unnalte andre ting, som f. eks. bandrom, elevrådsrom og naturfagsrom, fordi vi følte at det ikke var like viktig som maye annet. Jeg mener; hvor ofte bruker elever på skolen bandrommet til annet enn revyen eller lignende?

Jeg syns samarbeidet har gått veldig bra, det har jo ikke brytt ut store krangler over små uenigheter... :) Jeg syns kanskje arbeidet ble LITT skevt fordelt, men siden det bare var en av oss som kunne redigere film, så er det kanskje ikke så rart? Det er ikke så mye vi kunne gjøre med det. Vi har ikke møtt på noen nevneverdige tekniske problemer, og selv om det ble noen kvelder hjemme og jobbe med vidoen, kom vi jo til slutt til et greit resultat.

Ingen kommentarer: