tirsdag 10. mars 2009

CSI: Sandvika - Samtiden under lupen


Tjaaaaaah... hm... I et lite forsøk på å gjøre bloggen min mer personlig, tenkte jeg jeg kunne ta med et lite innlegg som handler om det jeg har drevet med i det siste, altså revyen.

Det var faktisk i høst at jeg bestemte meg for å være med på revyen, riktig nok bak scenen i gruppa "sminke og kostyme", men jaja... Tenkte at det kunne være morsomt å bare være med på det, for som jeg alltid har sagt til meg selv; det er bedre å angre på noe man har gjort enn å angre på noe man ikke har gjort. Uansett (nok small-talk)...

I vinterferien var det intensivuke, det vil si ikke vinterferie, men en uke hvor man jobbet hardt med noe annet enn skole, siden den uken strengt tatt ikke kan kalles ferie. Hele uka jobbet alle som var med på revyen med revyen, skuespillerne øvde på stykkene sine, bandet på numrene sine, scenegruppen satte opp scenen og vi algde kostymene, and so on. Jeg skal innrømme at da jeg først fikk se kostymelistene fikk jeg et lite sjokk, for den lista var ikke videre kort... Det var en 39 siders lang liste over kostymer og rekvisitter som måtte lages og skaffes i løpet av uka. hvordan vi fikk det til vet jeg ikke, men vi fikk det til, det er det viktigste. På slutten av uka skulle vi gå gjennom forestillingen med kostymer, og vi måtte hjelpe skuespillerne, danserne og sangerne å skifte hvis de ahdde stresskift. Enkelte dager mot slutten (rett før premieren) kunne bli veldig slitsomme, og det hendte at jeg ikke rakk siste tog hjem. Da måtte vi gå gjennom flere ganger, og jeg begynte å kjenne meg rimelig sliten, spesielt når vi måtte opp tidlig neste morgen også.

Selve forestillingen var utrolig bra, syns jeg. Skuespillerne syns jeg var utrolig gode, og med mange forskjellige skether, fikk de virkelig sjansen til å vise hvor talentfulle de var. Men det er ikke bare skuelspillerne som gjorde en utrolig jobb. Dnserne og sangerne var også kjempeflinke. Likhusdansen var syk å se på, og jeg har ikke sett noe lignende i hele mitt liv (på ordentlig og ikke på youtube eller tv eller lignende). Jeg vil også nevne akrobatene. Det er vel det navnet de fikk... :) På slutten av forestillingen ble det en såkalt jaktscene, hvor Petter og Lars hoppet rundt på scenen og tok salto og wallflip og alt mulig. Til slutt vil jeg bare nevne lysteppet, som fascinerte meg utrolig... Jeg mener, et teppe med masse lys, som kom med forskjellige former og skrift, hvem kan ikke bli fascinert av det?? :P
Av min favoritter blant sketchene var "Ednas kjøkken", "Påsketur", "Havana Night", "Sandvika fensgsel" og "Jaktscenen", men det er altså mine meninger :)
Og hvor vil jeg med dette? Joo... Jeg går ut i fra at det er at hvis du ikke har sett revyen, så har du gått glipp av veldig mye, for nå er den over...!

Selv om det har vært en veldig slitsom tid, har den vært utrolig morsom. Uansett hvor slitsomt det har vært, har det vært mye latter, og mange nye bekjentskaper. Jeg er veldig glad for at jeg var med på revyen, og jeg føler at jeg har lært veldig mye, samtidig som jeg har fått meg nye venner. (Jaaa! Jeg vet at dette ble EKSTREMT sentimentalt, men etter å ha jobbet med revyen i over to uker i strekk, og praktisk talt ikke tenkt på annet, så er det litt trist å bare plutselig være ferdig med det!!)

Til slutt vil jeg bare legge til at revyen vår fikk 5 av Aftenposten. Anmeldelsen kan du lese her. Litt stolt? Ja, men bare LITT :)

HAHA! her er noen klipp og bilder fra øvingene... xD Og ja, jeg la til en sang, fordi jeg føler det ville blitt så dumt om det kom en video her uten lyd. Og jeg vet også at det er litt harry å lage en "minnefilm" (æsj, jeg liker ikke ordet, det er bare for klisjè-aktig og sentimentalt) fra tiden jeg jobbet med revyen, men uansett, det er det jeg pleier å gjøre fra ting som jeg gjerne vil huske. Ehm...

1 kommentar:

Elen sa...

Fin video! <3 oog fint blogginnlegg =)