fredag 10. oktober 2008

Første bloggoppgave

Hva syns jeg om norskfaget?
For å være helt ærlig vet jeg ikke. Jeg har ikke tenkt noe spesielt over det, men jeg føler jo a tdet er et veldig viktig fag, siden det handler om språket vårt...

Jeg syns det er koslig at noen fortsatt vil bevare nynorsken (det er jo tross alt übernorsk), og det fremdeles finnes folk som foretrekker det, men jeg syns det er litt unødvendig at hele Norge skal måtte lære seg det, for det er i svært få yrker man trenger det.
På skriveøkten hadde jeg en del dumme feil som gikk igjen, som for eksempel at jeg blanda mellom hunkjønn og hankjønn og at jeg ofte skrev "man" istedet for "ein"... Ellers må jeg si at jeg er stort sett fornøyd med resultatet.

Egentlig er jeg kanskje litt småskeptisk til å holde på med alt skolearbeid og sånn på blogger, for på den måten e rdet vanskeligere å holde ting man har skrevet privat. Hvis man ikke vil at andre skal se det man har skrevet er det vanskeligere å skjule det.
På den andre siden syns jeg det også er litt koselig, for man kan pynte med bilder, og folk som ikke gjør så mye ut av seg i klassen kan vise en annen side av seg selv.
Dessuten, hvis man er en som prater mye, kan man få utløp for alle ordene på bloggen uten at andre flok skal MÅTTE høre på alt du har å si... :P Tjaa, kanskje ikke SÅ positivt at det gjør noe, men positivt nok, syns jeg :)

Ingen kommentarer: